Jako rynkowy lider i innowator, zawsze staramy się zaskakiwać nowymi pomysłami i świeżym spojrzeniem na nieruchomości, wyznaczając przy tym trendy i inspirując całą branżę. Nie inaczej jest i tym razem. VIBE to projekt wyjątkowy, bo jako pierwszy budynek biurowy w Polsce otrzyma swoją własną identyfikację dźwiękową. To także kolejny akord dopełniający biznesowe centrum stolicy, które jako Ghelamco stworzyliśmy na przestrzeni ostatnich lat w rejonie ronda Daszyńskiego, i które stale rozwijamy – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland.
Stworzyliśmy coś wyjątkowego, połączyliśmy ze sobą różne światy: nieruchomości, muzyki, architektury i marketingu, które razem dały niezwykły efekt. Realizujemy budynek, który otrzyma swoją własną audiosferę, a także powiązaną z nią identyfikację wizualną i inspirowaną nimi architekturę. Muzyka stanie się motywem przewodnim tego projektu, który będzie komunikowany właśnie poprzez dźwięk – podkreśla Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland. – Przestrzeń, w której pracujemy, ma wpływ na nasze samopoczucie i funkcjonowanie. Starannie skomponowana linia dźwiękowa kompleksu biurowego VIBE podkreśli jego DNA, przyciągając najemców, dla których liczy się nieszablonowość, kreatywność, innowacyjność. Nasz nowy projekt zaoferuje unikatowy klimat, którego nie znajdziemy w żadnym innym biurowcu w Warszawie – zapowiada.
Identyfikacja VIBE to nie tylko soniczne logo dla nowej inwestycji Ghelamco. Naszą ambicją było zaprojektowanie wyjątkowej audiosfery budynku i całego zestawu doświadczeń akustyczno-wizualnych, które będą towarzyszyć odwiedzającym. Wykorzystaliśmy szereg mediów: od grafiki 3D po motion design, parametrykę i sound design, do tego by stworzyć immersyjną i elastyczną platformę, która w czasie rzeczywistym dostrajać się będzie do tempa i rytmu życia wewnątrz budynku – tłumaczy Krystian Berlak, art director w Super Super Studio. – Projekt tego brandingu, a w szczególności współpraca z Wojciechem Urbańskim, kompozytorem odpowiedzialnym za sound design VIBE, był dla nas nowym i inspirującym doświadczeniem. Jako studio jesteśmy bardzo dumni z tego, że wraz z Ghelamco możemy realizować tak innowacyjne i odważne projekty – dodaje.
Stworzenie identyfikacji dźwiękowej budynku to jedno z najciekawszych muzycznych wyzwań z jakim miałem dotychczas okazję się zmierzyć. Architektura zawsze była dla mnie pewną inspiracją, ale aż tak blisko jeszcze jej nie byłem. Komponowanie muzyki ma pewne wspólne punkty z architekturą – jest poszukiwaniem symetrii, pasujących do siebie form i struktur. Dodatkowo współczesna architektura bardzo mocno myśli o człowieku i o tym, żeby dobrze się w niej czuł. A muzyka na pewno potrafi być świetnym dopełnieniem tej przestrzeni – przyznaje Wojciech Urbański, kompozytor i sound designer.
Najpierw powstały bryły obu budynków, mające stanowić kontynuację pierzei ulicy Towarowej, którą Ghelamco zapoczątkowało kompleksem The Warsaw HUB. Jednak już architektura wnętrz i wygląd elewacji powstawały z udziałem dewelopera i agencji kreatywnej, którzy zainspirowali nas swoim pomysłem na identyfikację dźwiękową i wizualną dla tej inwestycji. Dzięki temu uzyskaliśmy projekt na wskroś wielkomiejski i nowoczesny, a zarazem lokalny w swym charakterze, dzięki nawiązaniom do industrialnej przeszłości i architektury Woli – wyjaśnia Michał Lah główny architekt i członek zarządu w pracowni PIG Architekci, która zaprojektowała VIBE.
Jego projekt jest elementem osobnego opracowania, wciąż nad nim pracujemy. Będzie to zielona enklawa, która na pewno stanie się miejscem wyciszenia i odpoczynku dla mieszkańców Warszawy i pracowników okolicznych biurowców – zapowiada Jarosław Zagórski.